Ettevõte asutati aastal 1969
Ettevõte asutati aastal 1969

 Sencor asutati Jaapanis aastal 1969. Tänapäeval tarnib Sencor üle 1000 tüüpi toote kuues tootevaliku grupis, rohkem kui 25 riiki üle terve maailma.

Sencorist lähemalt


Sencor kui kaubamärk

SENCOR on koduelektroonika tootja, asutatud Jaapanis 1960-ndate lõpupoole ja on pürginud prestiižse staatuse poole audiotehnoloogiate vallas. 1990-ndate alguses, kui SENCOR'ist sai Euroopa kaubamärk, laienes tootevalik märkimisväärselt. SENCOR on kaubamärk, mis ühendab endas Jaapani viimistletud tehnoloogiat kaasaegsete mugava elustiili trendidega, tuues juurde ka emotsionalismi, individualismi ja meelelahutuse. Organisatsioon on tuntud oma laia tootevaliku, disaini, innovatiivsuse ja peene tunnetuse poolest.

SENCOR kaubamärgi lugu

  • Ettevõte asutati 1969. aastal Jaapanis, kui riigis toimus elektroonikatööstuse kiire areng.
  • Kaubamärgi nimi on kombinatsioon Jaapani sõnast "sen", mis tähendab 1,000 ja ladinakeelsest mõistest "cor" – ehk 'süda'.
  • Logol kujutati "o" tähte punase punktina, mis on sümboliks tõusvale päikesele ja kvaliteedilubadusele.
  • Kaubamärgi filosoofia on suunatud inimestele, peenele tunnetusele ning toodetele, mida on mugav kasutada.
  • 1972. aastal toimus läbimurre tootmises, kui SENCOR lasi välja esimese multitrack-kassetimängija.
  • 1970-ndad tõid kaasa laienemise üle Aasia ja Euroopa, Sencori lindistusseadmed said Suurbritannias suure menu.
  • Sencor toodete erakordne areng võimaldas esitleda revolutsioonilist ja täiesti uut tehnoloogiat - kassetimängija reeversfunktsiooni või kahe kassetiga salvestavat seadet.
  • Sencor esitles täiesti uut toodet - kassetimängijat autosse, saades juhtivaks autoraadiote kaubamärgiks.
  • Firma liigub edasi Euroopasse 1990-ndate algul, muudab logo.
  • 2000-ndail ja 2010-ndail kasvab tootevalik kiiresti, kuna SENCOR asub tootma laias valikus koduelektroonikat ja täiesti uusi tarbekaupu.
  • Üha enam pannakse rõhku disainile, värvidele, pakendile ja innovatsiooni jätkumisele.
  • Tänasel päeval tarnib Sencor üle 1,000 tootetüübi 6 sortimendigrupis rohkem kui 25 riiki üle maailma.
  • Lugu, mis 1969. aastal algas, läheb edasi. Ja teeb seda suurelt.

Ajalugu

 Algus

onas_1.jpg SENCOR kaubamärgi taga olevale loole pandi alus üle 20 aasta tagasi enne selle algust. Jaapanil oli tegu oma majanduse käivitamisega, mis sõja tulemusel oli madalseisus. Majanduse käivitamiseks tuli kasutada valitsuse poolt pakutavat oskusteabe omandamise võimalust USA's ja Euroopas, millesse Jaapan investeeris üle miljardi dollari.  Jaapani sai uue alguse elektroonika majandusharu edendamise näol. Ennesõjaaegsete firmade - Panasonic, Hitachi, Sharp -  kõrvale tekkisid uued tegijad nagu Sony, Akai, Sanyo, Aiwa ning aastal 1969 ka Sencor. 1960-ndate lõpul, kui toimus kiire areng ning revolutsioonilised muutused terves maailmas, kajastus see Jaapanis ja selle elektroonikafirmades pöördeliste sündmustena. Imporditud tehnoloogiad ei suutnud võistelda nõudmisega, tuues kaasa madalseisu. Tekkis vajadus luua Jaapani omaenda firmade uuringuid ja väljaarendusi, uute tehnoloogiate avastamist, uusi tooteid. Jaapani tehnoloogiline ime sai alata.

Kõikemuutev aasta 1969

onas_2.jpg  Kirjanik Rob Kirkpatrick nimetas 1969. aastat "kõikemuutvaks aastaks". Ameeriklased kõndisid Kuu peal, venelased tahtsid vallutada Veenust. Sündis internet - võrku ühendati esimene arvuti. Siirdati esimene tehissüda. Käimas oli Vietnami sõda ja sõjavastased protestid tugevnesid, saavutades haripunkti Woodstocki festivalil. Sündis punkliikumine. Ning selle sündmusteahela jooksul, rahutul ajal asutati Jaapanis ettevõte Sencor, mis kandis tuhande südame kaubamärki (SEN tähendab jaapani keeles tuhandet, COR aga ladina keeles südant). Igaüks pidi oma töösse panustama kogu südamest, muul juhul poleks see olnud edukas. Südikad südamed, kirg ja selge kujutlusvõime lisandus traditsioonilisele Jaapani distsipliinile, tööeetikale ja perfektsionismile. Logole lisati väike punane päike (O-täht). See punane ketas on Jaapani üks kõige tähendusrikkamaid sümboleid - tegu on ju tõusva päikese maaga. Sencori jaoks tähendas see punane ketas ka pühendumust: "Meie toodete kvaliteet on peagi võrreldav maailmakuulsate eliitkaubamärkide absoluutse enamusega". Sel ajal esindas eliitkaubamärke Blaupunkt oma legendaarse sinise täpiga logol.

onas_3.jpg

1970-ndad - laienemine

 Maailm pistis aastal 1970 rinda naftakriisiga, ent Jaapani elektroonikafirmade elu läks ülesmäge. SENCOR oli üks nende seast. See oli algusest peale selge ja kaubamärgi eesmärk oli kindel. Kvaliteet elektroonikatööstuse on kõige aluseks, Sencor tegutses vastavalt eesmärgile ja tegevussuunaks võeti innovatiivsus ja mitmekesisus, eriline ja originaalne disain, värvid, ainulaadsed omadused ning kättesaadavus. Päris algusest peale oli Sencor olemas inimeste jaoks, mitte vidinate armastajatele, kollektsionääridele ega snoobidele. Firma alustas eksportimist läbi Aasia ja Euroopa ning laienes turgudele kõigil viiel kontinendil. Sencori kassetimängijad ja autostereod said Suurbritannias suureks hitiks, kiiresti pärast seda ka terves Euroopas. Suurim arenguline triumf Sencori jaoks oli esimene igas mõttes läbimurdeline multitrack- stereo, mida esitleti juba aastal 1972. Sencori arendajad tõid kiirelt lauale muidki revolutsioonilisi tehnoloogiaid, kaasa arvatud kassetimängija reevers-funktsiooni, kahekassetilise lindistava seadme või mobiilse HiFi - mis oli üks esimesi kaasaskantavaid Dolby NR®-ga varustatud HiFi süsteeme. Sencor pakkus Euroopale uusi autostereoid ja esitles täiesti uut toodet - kassetimängijaga varustatud autostereot.

Hingega tooted, mis valmistatud südamega

Tehnoloogia polnud ainus liikumapanev jõud SENCORI alguse taga. Selleks jõuks oli hoopis eelmainitud süda. Sencor soovis, et inimesed naudiksid tema toodete kasutamist. Ning nii oli oluline, et toodetel oleks originaalne ja huvitav disain, kasutajasõbralikud omadused ja intuitiivsus. Ei piirdutud üksnes jaheda elegantsiga, vaid vastupidi - tooted pidid pakkuma värvivariatsioone, andes kasutajaile võimaluse individuaalsuseks, loomaks sidet inimese ja tehnoloogia vahele.  Sencori moto sel ajal oli - miks ei peaks inimene oma tehnikaseadmete kasutamisest rõõmu tundma? Ning see moto kehtib tänapäevani.

onas_4.jpg

1990-ndad - liikumine Euroopasse

 1990-ndail sai SENCOR Euroopa firmaks. Seda juhitakse Euroopast, tooted valmistatakse Aasias ja Euroopa maades, kuigi tegelikult süda jäi ikka Jaapanisse. Sencor'i logo muudeti, kuid Jaapani tehnoloogiaime pärandatud traditsioonide paremik jätkub ning seega jätkub ka algsete asutajate poolt kehtima pandud arenemiskava. Visioon ja soovid on jäänud samaks. Vundament, millel kaubamärk SENCOR seisab, on kombinatsioon Jaapani traditsioonidest ja kvaliteedist koos Euroopa äriteadmistega. Süda on siingi eestvedav jõud. Ja kui keegi ütleb, et emotsioonidel ei ole midagi pistmist äritegevusega, eksib ta väga.

Tänapäev

onas_soucasnost.jpg

Mitmetahulisus ja innovatsioon

Tänapäeval keskendub SENCOR mitmetele trendidele, saades eksklusiivseks kaubamärgiks maailmaturul. Esimene ja olulisim on lai toodete valik. Nii nagu oli Jaapanis 1970-ndail, ja üle kogu maailma kolmanda aastatuhande künnisel, on ka täna (SENCOR tarnib praegu tooteid rohkem kui 25 riiki üle maailma, laiendab pidevalt oma toodete portfelli, kuhu kuulub praegu üle tuhande toote kuues tootegrupis - koduelektroonika, tahvelarvutid ja telefonid, kontori- ja autoelektroonika, köögiseadmed, ilu ja terviseseadmed ning loetelu kasvab iga kuuga). Sel ajal, kui muud kaubamärgid aina räägivad innovatsioonidest, toob SENCOR jätkuvalt innovatsioone oma tootevalikusse.

Disain ja värvid

Disain on üks olulisemaid asju. Nii toodete, kui ka nende pakendite osas. Mõnede tootekategooriate puhul kasutab SENCOR laialdast värvigammat. Värvid sobituvad hästi kokku, näiteks kui keegi ostab kümme eriotstarbelist kodumasinat, mis on lillat värvi, siis võib kindel olla, et need eriotstarbelised masinad on kõik samas toonis. Sencor on otsustanud loobuda melanhoolsetest ja konservatiivseist kahvatuist köökidest ja korteritest, tuues pildile värvi ja individuaalsust. Igaüks võib vastavalt oma isikupärale valida enda jaoks õiged värvid. Siin sünnibki inimese ja elektroonikaseadme vaheline keemia ning see kinnistub funktsionaalsuse, kasutajasõbralikkuse ja suurepäraste omaduste kaudu. Loomulikult ka saadavuse kaudu, sest kuna asi on alati hinnapoliitikas, järgib SENCOR sellist reeglit: kvaliteet sobiva hinnaga, mitte sentigi üle selle! Toodete pakendidki on kujundatud erilistena. Pakendi tootepildil on täpselt kirjeldatud seesoleva toote välimust ja värvi.


Ava galerii